Flytoget - service utover det ordinære

  • 23.02.2017 kl. 12:24

Hva som faktisk oppleves som god service er forskjellig fra person til person. Men vi kan alle være enige i at for å kunne tilby en god kundeservice må man kjenne sine kunder, lytte til hva de ønsker og være villige til å skifte retning når de ønsker noe nytt.

Woman calling for room service
Licensed from: Yellowj / yayimages.com

For meg er god service når jeg skal bestille en vare eller en reise og alt går knirkefritt fra jeg setter meg ned og bestiller på internett, til jeg er fremme på destinasjonen. Opplever jeg hiccups under bestillingen eller forsinkelser på avgangen, er ikke den totale opplevelsen like god. Og da vil jeg kanskje benytte et annet selskap nesten gang. Et annet eksempel kan være at jeg kommer til et hotell hvor det er lang kø i resepsjonen og det eneste jeg vil er opp på rommet, men når det endelig blir min tur er det rot med reservasjonen. Alt ordner seg, men det gikk ikke like smooth som jeg hadde ønsket. Vil jeg da oppleve situasjonen som god service?

For veldig mange er god kundeservice at personen man snakker med er hyggelig, behjelpelig, kan det han/kun snakker om og at responstiden ikke er for lang. Tenkt om alle som jobber med service hadde forholdt seg til «løs alltid kundens problem»(dette lar seg i realiteten ikke alltid gjøre). Men er det ikke en veldig fin tanke. Det vil til syvende og sist bunne ned til hvordan personen i resepsjonen håndterer situasjonen når jeg kommer frem og skal sjekke inn, får jeg en positiv eller negativ opplevelse? Det blir viktig at man håndterer alle kunder individuelt, for vi er ikke like og vi har forskjellige forventninger.

Jeg vil dele med dere en fantastisk service opplevelse jeg hadde for en stund til bake; Jeg og mine to døtre skulle på tur til Alicante og for å komme oss til flyplassen må vi ta flytoget. I det flytoget stopper for å la oss komme på kl. 0510 på morgningen, mister en av jentene bamsen sin ned på sporet mellom toget og perrongen. Og der måtte dessverre bamse ligge, mens toget kjørte mot Gardermoen og A var utrøstelig. Det var ikke mange på toget, men en flyvertinne fra SAS får med seg episoden. Jeg ankommer flyplassen med to barn(hvorav et av de nettopp har opplevd at bestevennen ligger igjen på skinnene i kulden), veske og koffert. Prøver smidig få med meg alt og alle ut av toget, uten ytterligere drama(vi er jo trossalt reisevante).



 

Det neste som skjer redder dagen!

Flyvertinnen fra flytoget går bort til mannskapet som sitter i informasjonsluken hos flytoget og forteller om episoden. Mannen smiler varmt til oss og sier; når går flyet deres? Dette må vi prøve å få ordnet opp i! Han henter en gripe-tang og kaster seg på første flytog som stopper på Lillestrøm, henter bamse og tar han med tilbake til oss. Jeg har aldri før eller siden opplevd noe liknende! Flytoget har for alltid fått en spesiell plass i mitt hjertet og det er utelukkende begrunnet denne mannens spontane og gode gjerning. Uten disse to menneskene hadde bamse endt sine dager på tragisk vis, spor # 3 Lillestrøm stasjon.
 

Det som kan være en liten gjerning for deg, kan bety all verden for noen andre.

Kommenter gjerne hva du forventer av god service.

 

 

#service #kundeservice #flytoget #ferie #reise #hotell #fly #flyvertinne #sas #jobb #karriere

1 Kommentar

Ida

27.02.2017 kl. 12:49
Hei! Dette var en fin historie. Har dere et bilde fra da datteren din fikk tilbake bamsen sin? I så fall kunne vi gjerne tenkt oss å lage en liten sak om opplevelsen deres med Flytoget. Send meg uansett gjerne en e-post. Mvh Ida Save, Romerikes Blad.

Skriv en ny kommentar

Renate Lindmark

I en alder av 37 år har jeg bestemt meg for å starte en blogg. Jeg har egentlig aldri hatt hverken tid eller veldig lyst til å blogge tidligere, men etter en joke på jobben, tok jeg gutta "på ordet". Jeg starter en blogg med et navn de har funnet på. Nå er det vel slik at frue er litt oppbrukt, but here we go! Jeg heter Renate Lindmark og er 37 år fra Rælingen, like utenfor Oslo. Jeg har to flotte døtre, en engel og er samboer med verdens heldigste mann...høhø Bruker mye av tiden min på familien, trening og arbeid. Er over middels interessert i ledelse og resultater. Har jobbet med salg i hele min karriere og har de tre siste årene hatt ansvar for salg i Tribe Hotels som er en del av First Hotels familien. Før den tid har jeg bakgrunn fra finans. Når jeg ikke reiser til hotellene vi har i Norge, Danmark, Sverige og Island. Elsker jeg lange ferier i varme strøk. Jeg har bodd noen år i Spania og prater derfor flytende spansk, noe jeg har hatt mye glede av i ettertid. Etter både å ha vært landeveissyklist og basketballspiller i mine yngre dager. Er trening er noe jeg bruker en god del tid på, dessverre klarer jeg ikke alltid være 100% på dette området. Det blir en god del løpeturer i løpet av året, en aktivitet jeg deler med min samboer. Et par løp i løpet av året håper jeg å få til. Og ikke minst noen turer til helsestudio, men jeg er ingen fanatiker. Også har jeg innsett at kroppen min ikke ser ut som jeg er 20 år og det er helt greit. Jeg kommer mest til å blogge om karriere, mote og trening. Klær er noe jeg bruker både penger og tid på, derfor vil dette være en naturlig del av bloggen.

Bloggdesign

Søk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits