Enkle tiltak fra arbeidsgiver for bedre milj og motivasjon

  • 12.04.2017 kl. 14:56

Refreshment After Training
Licensed from: MilanMarkovic78 / yayimages.com

Ved flere anledninger har jeg skrevet om motivasjon. Denne gangen tenkte jeg skrive noe om hvordan man bygger indre motivasjon hos sine medarbeidere. Fler og fler organisasjoner gr skrittet lengre for motivere sine ansatte. S kan man sikkert sprre seg, om arbeidsoppgavene i seg selv ikke er motivasjon nok.

Uavhengig av arbeidsoppgaver blir det viktig for enhver ansatt finne ut hva er det som gjr at mine oppgaver er interessante for meg. Fler jeg autonomi p arbeidsplassen, har jeg arbeidsoppgaver jeg kan strekke meg etter. Er jeg med p sette egne ml? Gir jeg meg selv belnning nr jeg har gjennomfrt arbeidsoppgaver. Da tenker jeg ndvendigvis ikke i form av penger, for dette har vist seg gjennom forskning og egentlig ha lite effekt over lengre tid.  Men det kan vre selvskryt eller at man gr kjper seg en god kopp kaffe eller noe annet.

Utover hjelpe de ansatte til motivere seg selv, hva kan arbeidsgiver gjre?

Google har ved flere anledninger blitt kret til det beste stedet jobbe i USA og det var kanskje litt overraskende at Airbnb havnet verst p listen i 2016, da det var deres frste driftsr. Det som gr igjen p listen fra 2016 er at selskapene som er kret til de beste stedene jobbe i USA , er selskaper som stiller store krav til leveranse. Men de lar sine medarbeidere styre egen hverdag. De har tilpasset rammene slik at de ansatte kan jobbe i ulike settinger, de har cafeer p arbeidsplasser, trening, utradisjonelle arbeidsstasjoner hvor man kan bevege seg rundt og la kreativiteten vokse. Veldig ofte ser man at IT og selskaper som jobber med digitale plattformer kommer hyt ut p de beste stedene arbeide uavhengig av land.

I Sverige ser man at s mange som 86 % av ansatte fr sttte til trening fra arbeidsgiver. Mange norske bedrifter gir ogs sttte til trening, men andelen er betraktelig lavere enn vre svenske naboer. En rsak til dette er at det i Sverige er skattefritt sponse sine ansatte med trening, mens det er det ikke i Norge. S en endring i skatteloven hadde vrt foretrekke for mange arbeidsgivere.

Uavhengig av skatte eller ikke, er det ikke i alles interesse at de ansatte er motiverte og har god helse. S hvorfor ikke tilrettelegge trening i arbeidstiden? Enten ved at man har eget treningssted p arbeidsplassen og de ansatte fr avspasere mot trening. Massasje er ogs et gode som flere arbeidsplasser har startet med, hvor de ansatte i arbeidstiden fr behandling av en terapeut som kommer til arbeidsplassen. Dette er rett og slett en investering i de ansatte, at ikke flere har tenkt p dette er skremmende. Denne type goder bidrar til god helse og forebygge skader. En vinn & vinn situasjon, som skaper motiverte ansatte. Jeg er fult klar over at det ikke passer i alle stillinger og arbeidsplasser at man lper av sted i arbeidstiden for trene, men allikevel kan arbeidsgiver bidra p andre omrder.  

Hva bidrar din arbeidsgiver med for skape det lille ekstra p arbeidsplassen?

 

 

#motiavasjon #trening # bidra #milj #arbeidsgiver #google #arbeidsplass #bestplacetowork #helse #skatt #massasje

Drlig dmmekraft pvirker viktige besluttninger

  • 03.04.2017 kl. 22:51

I bde privat og arbeidssituasjoner gjr vi vurderinger og beslutninger basert p informasjon vi bombarderes med i hverdagen. S hva er det som gjr at vi tar gode beslutninger? Og hva er det som innvirker slik at vi fr drlig dmmekraft.

original_url: 59B135F2-8CAE-4F17-9F1D-C0D710AB60C7

 

La oss se litt nrmere p frsteinntrykk, hvor lenge sitter egentlig et frsteinntrykk av en person? Har man gitt et drlig frsteinntrykk av seg selv, s sitter ofte den oppfatningen lenge hos mottaker. Det er vanskelig snu frsteinntrykket s fremt man ikke aktiv arbeider for endre andres oppfatning av seg. Frsteinntrykket er viktig nettopp fordi den setter en forventning til hva andre kan forvente av deg i fremtidig adferd. Det er derfor det er s viktig og vise oss fra vr beste side nr vi er p jobbintervju. Vi nsker gi et mer positivt bilde av oss selv, enn det de andre som skal intervjues gir. Vi vet at frsteinntrykk er subjektivt, vi blir sammenliknet opp mot hverandre. Selvsagt er det andre ting som ogs ligger til grunn i et intervju, poenget her er ikke se videre p selve intervjuprosessen.

Ta for eksempel en kirurg eller lege , de behandler ikke sin nre familie, da deres dmmekraft er pvirket av personlige bnd og de ikke vil kunne klare utve objektive vurderinger om personens tilstand.

Vi lever i en digital verden hvor vi konstant pvirkes av inntrykk og informasjon. S i hvilke sammenhenger klarer vi vre objektiv til de valgene vi tar? Det er lettere vre objektiv til valg av materialistiske ting. Nr vi kjper vaskemaskin, er det ofte preferanser vi velger ut ifra og sammenlikner konkurrenter imellom. Mens nr vi velger ferietur,  lar vi oss ofte pvirke av andres erfaringer og ikke bare sammenlikning av ulike reiseml til en gitt pris i en katalog. Eller nr vi velger ektefelle, her er det ogs vanskelig gjre objektive vurderinger?..hehe

Jo mer kunnskap man har om et tema, desto mindre bastante og sikre meninger utaler man seg om. Ta for eksempel Carl I. Hagen eller D. Trump som s bastant mente at klimaendringene ikke er menneskepvirket. Hvis man hrer forskere uttale seg om klimaet, vil de vre mindre bastante og si; i henhold til forskning s viser dette indikasjoner p ??.Uten at jeg skal la dette bli en politisk debatt, s er det kanskje mangel p kunnskap som gjr at Trump og hans administrasjon er s skrsikker i sine mange uttalelser.

La oss rette blikket mot domstolene, er det slik at attraktive mennesker fr lavere strafferammer enn de som er mindre attraktive eller kler seg mindre pent. Persepsjon spiller inn p mange omrder. Vi tilegner attraktive personer flere og bedre egenskaper, uten og kjenne til kvalitetene. 

Kan man gjre gode beslutninger? Vi gjr alle mange gode beslutninger i lpet av en dag, men noen beslutninger krever strre vurderinger fr vi treffer avgjrelsen. Skal man g til store innkjp i en organisasjon, s br det settes ned en prosjektgruppe som ser p hva man har i dag, gjre intervjuer med de som skal bruke systemer eller maskiner og hre hva de trenger? For s sjekke hvilke leverandrer som kan levere tjenesten, utarbeide en kravspesifikasjon og se om leverandr kan tilfye eller ha noen tanker rundt det man nsker. Deretter sender man ut anbud til s mange aktrer som mulig. Gr igjennom anbudene og komme frem til en enstemmig lsning i prosjektgruppen. Her har man gjort mange vurderinger av kravspesifikasjoner og kan komme frem til en objektiv vurdering basert p innhentet informasjon.

Heldigvis trenger vi ikke g s dypt til verks ofte, men mange bedrifter og organisasjoner undervurderer viktigheten av en slik prosess fr man gr til innkjp. Noe som har resultert i mange hundretusener og millioner ut av vinduet. Det finnes nok av eksempler i nringslivet hvor man ikke har gjort gode nok vurderinger i forkant og budsjettene overstiges med millioner og mrd.

Som eksempler til dette kan jeg nevnte det eminente stupetrnet p Hamar som sikkert er Norges ikke bare dyreste men ogs mest kjente stupetrn. Eller Mongstad skandalen, hvor man sprakk med 6 MRD, Som ogs ble den synonyme betegnelsen for en mong. Det finnes mange eksempler, men det finnes ogs eksempler p handlingslammelse hvor man utsetter ta beslutninger. Er det kanskje handlingslammelse som har gjort at Munk museet ikke str ferdig? Mange nringslivsledere unngr ta beslutninger, slik at andre kan gjre det.

 

Neste gang du tar en beslutning som krever litt mer enn valg av sokker, tenk igjennom om du klarer vre objektiv. Eller neste gang du mter en ny person, hvor lenge sitter frsteinntrykket av personen? S da spr jeg deg, har du god dmmekraft?

 

 

 

 

 

#dmmekraft #karriere #jobb #intervju #persepsjon #ledelse #objektiv #frsteinntrykk #trump #hagen #underskudd

Deilige Kbenhavn!

  • 06.03.2017 kl. 17:31



 

I disse dager befinner jeg meg nok en gang i Kbenhavn, som for meg er Skandinavias shopping-mekka. Jeg har bevisst ikke lagt inn noe slingringsmonn p tiden, da jeg kjenner meg selv alt for godt. Har jeg tid, lper jeg ut i Kbenhavns gater. Denne gangen bor jeg p First Hotel Twentyseven/27, hotellet ligger rett ved rdhusplassen, med veldig kort vei til Strget. Med deilig lounge atmosfre, gode drinker og stilige rom er dette definitivt anbefale. Hvem kan vel motst et slikt bad.....

BQ5E5yIhoZd

Er stolt over f jobbe sammen med s mange dyktige mennesker i salgsavdelingen. Det er s godt kjenne p at man jobber sammen, mot et felles ml og at det ikke er personer med egne agendaer. Veien til et high performance team er kort, vi m bare trene litt mer. Jeg har definitivt de riktige personene med meg.

I dag har vi hatt ulike temaer p agendaen mye intern informasjon(som det aldri kan bli nok av), markedssamarbeidet med Thon Hotels. Vi har hatt besk av min vr kjre kollega Johan Appelgren som har holdt et innlegg om sin avdeling CRS og utviklingen til Online Travel Agencys som eks. Booking.com og Expedia.com. Flere er bekymret for Booking.com sin ekspansjon mot bedrift segmentet, men vi tenker fremover og jobber med, ikke mot de.


Mariann Kristiansen og Jeanette Wang First Hotels.


Johan Appelgren, Tribe Hotels

 

Vi avslutter ettermiddagen med kreativitet. Hvor vi har arbeidet selvstendig og i grupper med hvordan vi kan tenke utenfor boksen. Fr jeg startet seansen, var det 2,5 person som rakk hnden i vret nr jeg spurte om hvem som ser p seg selv som kreativ. Det var langt flere som var kreative etter hver oppgave som ble gjennomfrt. Og etter et par glass vin, var samtlige kreative...haha

Jeg kan konkludere med at vi p denne samlingen tenkte mer kreativt i grupper og nr vi ikke lot oss styre av egne begrensninger. Gruppene arbeider pt. fortsatt og hver av gruppene skal presentere produktet sitt under middagen i kveld. Jeg gleder meg til hre hva de har laget. De har ikke ftt noen styrende retningslinjer bortsett fra produktnavnet og at de m presentere hva det er og hvordan det skal markedsfres.

Gleder meg til annonsere for dere hva de har kommet frem til.

Neste p listen for kvelden er et deilig mltid p Boston Grill i Kbenhavn, verdens beste Surf & Turf!

Vi hres plutselig.

 

 

#kreativitet #samling #gruppe #kbenhavn #salg #bostongrill #firsthotels #firsthotesltwentyseven #revenue #reise #storby

Narsissist - den mrke siden

  • 28.02.2017 kl. 10:33

De aller fleste av oss har hrt eller lest om narsissistiske ledere og hvordan de bruker sin stilling for utve makt. Denne form for ledelse ligger under det fagfeltet som heter the dark side of leadership. Noen f av oss har faktisk hatt de som ledere og det er noe vi skal vre takknemlige for. Det er derfor skremmende lese at s mange som 13 % av USAs ledere har narsissistiske trekk. Hvor stor er andelen i Norge, er det noen grunn til tro at den skulle vre betraktelig mindre?

S hvem er disse menn og kvinner som bruker sin posisjon i arbeidslivet for utve makt. Majoriteten er menn, selv om det ogs finnes en god del kvinner.

Pretentious woman talking on her mobile phone
Licensed from: phovoir / yayimages.com

Om man oppdager de eller ikke, kommer helt an p hvilken type relasjon man har til vedkommende. Det vil fles som om man er med de eller mot de. Narsissistene fremstr ofte som vellykkede, hyggelige og omgjengelige, spesielt i starten. De elsker selvskryt og rakke ofte ned p andre rundt seg, som en del av veien for oppn en god selvflelse. Han formulerer ofte prestasjoner ut i fra JEG form og tar gjerne ren for andres arbeid. De ser p seg selv og sine egenskaper som perfekte og vil gjre alt forat de skal fremheves. De feil de mtte ha, prver de projisere over p andre mennesker. En narsissist vil f deg til fle ansvar for feil du ikke har gjort og f deg til tvile p egne evner. De har manglende omsorg for andre mennesker og kan fremst som kyniske. De er selv ekstremt srbare for kritikk mot egen person. De kan vre samvittighetslse, harde og ndelse som kan vre en gjenspeiling fra hvordan de selv har blitt behandlet i barndommenEn narsissist fremstiller seg ofte som offeret, som er en speiling av realiteten. Narsissisten oppfattes som en mobber for den som blir utsatt for den hensynslse adferden.

I starten er det vanskelig se disse menneskene, de er ofte veldig sjarmerende og hengivende. Manipulasjon er et godt begrep for hva de driver med, de fr deg til stole p seg for deretter bruke informasjonen til egen fordel. En narsissist vil alltid finne seg et eller flere offre og bruker sin tid p f disse personene ut. Som en del av prosessen for f deg ut, vil utfrysning eller falske anklager vre en del av spillet. Ofte personlige angrep som er nesten umulige beskytte seg mot. Han vil for eksempel unnlate invitere deg til jobbrelaterte viktige mter, men allikevel srge for at noen snakker om innholdet fra mtet i ditt nrvr. Slik vet du med sikkerhet vet at du har blitt utelatt.

Selv om du like snakke om egne prestasjoner, betyr ikke det at man er narsissist. Men hvis man ser alle disse faktorene jeg har beskrevet ovenfor sammen, br varlselampene g p. Og jo fortere man oppdager de, desto bedre. Jeg kan bekrefte at det vre leder ikke er noen popularitetskonkurranse, spesielt nr vanskelige beslutninger skal tas. Men blir du behandlet drlig, m du gi beskjed, ta kontakt med verneombudet eller leders leder. Frst da kan man srge for at slikt ikke skjer igjen.

 

 

#narsissist #ledere #ledelse #manipulasjon #makt #thedarksideofleadership 

Flytoget - service utover det ordinre

  • 23.02.2017 kl. 12:24

Hva som faktisk oppleves som god service er forskjellig fra person til person. Men vi kan alle vre enige i at for kunne tilby en god kundeservice m man kjenne sine kunder, lytte til hva de nsker og vre villige til skifte retning nr de nsker noe nytt.

Woman calling for room service
Licensed from: Yellowj / yayimages.com

For meg er god service nr jeg skal bestille en vare eller en reise og alt gr knirkefritt fra jeg setter meg ned og bestiller p internett, til jeg er fremme p destinasjonen. Opplever jeg hiccups under bestillingen eller forsinkelser p avgangen, er ikke den totale opplevelsen like god. Og da vil jeg kanskje benytte et annet selskap nesten gang. Et annet eksempel kan vre at jeg kommer til et hotell hvor det er lang k i resepsjonen og det eneste jeg vil er opp p rommet, men nr det endelig blir min tur er det rot med reservasjonen. Alt ordner seg, men det gikk ikke like smooth som jeg hadde nsket. Vil jeg da oppleve situasjonen som god service?

For veldig mange er god kundeservice at personen man snakker med er hyggelig, behjelpelig, kan det han/kun snakker om og at responstiden ikke er for lang. Tenkt om alle som jobber med service hadde forholdt seg til ls alltid kundens problem(dette lar seg i realiteten ikke alltid gjre). Men er det ikke en veldig fin tanke. Det vil til syvende og sist bunne ned til hvordan personen i resepsjonen hndterer situasjonen nr jeg kommer frem og skal sjekke inn, fr jeg en positiv eller negativ opplevelse? Det blir viktig at man hndterer alle kunder individuelt, for vi er ikke like og vi har forskjellige forventninger.

Jeg vil dele med dere en fantastisk service opplevelse jeg hadde for en stund til bake; Jeg og mine to dtre skulle p tur til Alicante og for komme oss til flyplassen m vi ta flytoget. I det flytoget stopper for la oss komme p kl. 0510 p morgningen, mister en av jentene bamsen sin ned p sporet mellom toget og perrongen. Og der mtte dessverre bamse ligge, mens toget kjrte mot Gardermoen og A var utrstelig. Det var ikke mange p toget, men en flyvertinne fra SAS fr med seg episoden. Jeg ankommer flyplassen med to barn(hvorav et av de nettopp har opplevd at bestevennen ligger igjen p skinnene i kulden), veske og koffert. Prver smidig f med meg alt og alle ut av toget, uten ytterligere drama(vi er jo trossalt reisevante).



 

Det neste som skjer redder dagen!

Flyvertinnen fra flytoget gr bort til mannskapet som sitter i informasjonsluken hos flytoget og forteller om episoden. Mannen smiler varmt til oss og sier; nr gr flyet deres? Dette m vi prve f ordnet opp i! Han henter en gripe-tang og kaster seg p frste flytog som stopper p Lillestrm, henter bamse og tar han med tilbake til oss. Jeg har aldri fr eller siden opplevd noe liknende! Flytoget har for alltid ftt en spesiell plass i mitt hjertet og det er utelukkende begrunnet denne mannens spontane og gode gjerning. Uten disse to menneskene hadde bamse endt sine dager p tragisk vis, spor # 3 Lillestrm stasjon.
 

Det som kan vre en liten gjerning for deg, kan bety all verden for noen andre.

Kommenter gjerne hva du forventer av god service.

 

 

#service #kundeservice #flytoget #ferie #reise #hotell #fly #flyvertinne #sas #jobb #karriere

Regi i eget liv

  • 17.02.2017 kl. 14:14

Har du noen gang kjent p at du ikke vet helt nr arbeidsdagen slutter og hverdagslivet tar over?

For mange er arbeidet en livsstil!

For eksempel de som har blogging som arbeid. Er de alltid p jobb, klarer de noen gang ta et avbrekk? Jeg vet at for enkelte slutter ikke arbeidsdagen nr de gr hjem, de tar arbeidet med seg. Enten i form av at de jobber videre nr de kommer rett hjem eller etter at barna har lagt seg. I en travel hverdag er det vanskelig f tiden til strekke til alt man nsker gjre. Klarer du sette av tid til det du har lyst til og tar du regi i eget liv?

Sett at man deler opp livet i fire sfrer;

  1. Arbeid
  2. Familie (familie, ektefelle & de aller nrmeste relasjonene)
  3. Fritid (aktiviteter vi brenner for eks. trening)
  4. Utvikling (eks. kompetanseheving, etterutdanning og personlig utvikling)

Hvordan ser dette ut hos deg og hvordan fordeler du tiden din p disse sfrene?
Jeg kan fortelle at det for kort tid siden s det slik ut hos meg??..

Ingen ideelt situasjon da familie og arbeid gikk s tett p hverandre. De spiste ogs opp fritiden!

Jeg mtte se nrmere p hvem som stilte krav til meg i hverdagen..

  •             Familie
  •             Arbeidsgiver
  •             Venner

Det er lett fle seg skviset nr man fler krav fra alle rundt seg. Jeg inns at for lykkes mtte jeg sette krav til meg selv. Hvor mye skal jeg trene i lpet av uken? Hvor mye kvalitetstid skal jeg ha med barna som ikke innebrer kun kjring til aktiviteter eller lage matpakker? Hvor mye tid skal jeg bruke p arbeid utover arbeidstiden? Jeg har hele livet trent mye og plutselig s finner jeg ikke tid og hvis jeg har tid, har jeg ingen energi. Nr skal jeg trene?!

For min egen del fant jeg ut at jeg brukte alt for mye tid p arbeid etter arbeidstid. At man noen dager innimellom tar med seg arbeid hjem, er helt greit. Men jeg gjorde det konsekvent hver eneste dag. Arbeidssfren spiste seg inn p de andre sfrene i livet mitt. Jeg kunne sitte jobbe mens barna spiste middag eller gjorde lekser. Nr jeg aller helst skulle sove, l jeg og tenkte p arbeidssituasjoner. Jeg elsker jobben min, den gir meg utrolig mye. Og jeg er heldig som har mange dyktige kollegaer.

Men hadde jeg ikke tatt egne grep, kunne jeg worst case endt opp i en stress situasjon. Da hadde alle andres krav blitt opplevd som sty. Det viktigste er at man tar grep over sin egen situasjon, fr den tar grep over deg.

For f tid til de tingene vi har lyst til og er viktige for oss, m vi nedprioritere noe annet. 

original_url: 6ADD308F-4F4F-46AA-A126-82ADB7540FB6

 

Riktig god helg!

 

 

 

#jobb #arbeid #hverdagslivet #ledelse #stress #livet #regi #psykiskhelse

Bruk de ressursene du har!

  • 14.02.2017 kl. 13:57

Jeg har flere ganger i ulik form skrevet om kompetanse heving og hvorvidt du ser dine medarbeidere. Veldig ofte henter vi inn mennesker utenfra som skal motivere oss eller gi oss strre forstelse. Og for all del, det er bra fra tid til annen med friskt blod som kan fortelle oss noe nytt. Det er gy og interessant akkurat den dagen, men s glemmer man s lett nr alt er over. Derfor er det viktig at motivasjon, team building og kompetanseheving er relatert til de arbeidsoppgavene man til daglig gjr. P den mten kan man ta med seg noe nytt tilbake til arbeidsoppgavene. Som, en enklere mte utfre oppgavene p, utvide sin egen horisont eller en ny giv for jobbhverdagen.

Nr det er snakk om kompetanse som er relatert i arbeidsoppgavene vre, sitter den beste kompetansen i menneskene rundt oss. Alts de vi jobber med til daglig. Hvordan kan vi dra nytte av dette utover de arbeidsoppgavene de til daglig gjr? Her er noen tips

  •        Kjenn dine medarbeidere, p denne mten kan du kartlegge hva de er gode p og hva de liker
  •        Utviklingsplan for hver av medarbeiderne, hvilke ml har de for sitt arbeid og sin karriere


(Foto:Julie prinsessen av Frogner) Fra venstre adm. direktr, studentene og undertegnede

Som tidligere nevnt hadde vi en kongress p starten av ret. Tidligere r har vi hentet profesjonelle konferansierer og underholdning utenfra, men i r valgte vi g en annen vi. Vi brukte interne ressurser som bde konferansierer og p fagtema, noen av de var underholdning i seg selv ogs...tihi. S hvordan kom vi frem til bruk av disse menneskene? Det er som regel slik at noen mennesker er mer ekstroverte enn andre og har lyst til by litt p seg selv. Jeg faller definitivt i den kategorien, men bare til en viss grad. Fra jeg var liten jente har elsket st p senen eller foran kamera, uavhengig av om det har vrt gjennom teater, sang eller fortelle en vits (som jeg forvrig ikke kan noen av n i voksen alder). Og det fler jeg i hvert fall selv, at jeg har klart overfr med meg i arbeidslivet. Det f st foran noen og formidle et budskap, slik at de kan bli halvparten s engasjert som meg. Dette gir meg en enormt glede og slik tror jeg mange har det. Finn ut hvem som besitter denne egenskapen og bruk den p en positiv mte. En annen mte bruke tilgjengelige ressurser p er som vi gjorde her; Vi inngikk i desember et samarbeid med hotellinjen p Hyskolen Kristiania, hvor studentene som ble valgt ut i forkant fikk en oppgave de skulle jobbe med og presentere foran alle p kongressen. Du kan lese mer om denne flotte gjengen og hvordan de fikk vre med p denne reisen sammen med oss HER i en artikkel fra hotellmagasinet.

Vi hres plutselig!



 

 

#karriere #medarbeidere #studenter #hyskolen #kongress #motivasjon #inspirasjon #leder #hotell #ressurser

Vi heier p deg!

  • 27.01.2017 kl. 19:43

 

Home sweet home, da har jeg akkurat kommet meg hjem etter noen dager p reise. Fredagen er her og det skal bli godt med helg, selv om det har vrt en veldig fin uke. Mine barn er hos sin far, som jeg deler omsorgen med 50/50 og da gr majoriteten av tiden med til arbeid. Det gjr meg ingenting, jeg elsker jobben min og i perioder er det en livsstil.Denne uken har gitt meg mye og jeg hper at de jeg har beskt ogs sitter igjen med en god flelse av at vi n er i gang med reisen vr Take us on a Journey.


Etter at jeg forlot Kbenhavn i gr ettermiddag gikk reisen videre til Malm. Byen som flere ganger de siste rene har blitt betegnet som de lovlses by i nord Europa. Derfor var jeg en smule skeptisk nr jeg ankom med tog og gikk alene fra sentralstasjonen bort til hotellet vrt First Hotel Jrgen Kock. Jeg m f si at jeg har latt mediene fremstilling, overskygge egen fornuft. Malm er en veldig fin by med koselige gater, torv og fin arkitektur. DET VAR INGEN SINN CITY SOM MTTE MEG.

  



Det har ikke blitt mye tid til se p byen Malm, jeg har brukt hele dagen p mter sammen med mine fine kollegaer. Samarbeid med kollegaer og kunder er i all hovedsak bakgrunnen til hvorfor jeg er glad i jobben min. Det og f mte kollegaer som brenner for sitt arbeide p lik linje som meg selv eller enda mer, er utrolig givende. I dag har jeg vrt sammen med hotell direktren p hotellet vrt i Malm, han er definitivt en mann som brenner og nder for jobben sin. Snakk om rett mann, p rett plass! Det har vrt veldig fint hre, hvor varmt han tenker og snaker om sine ansatte.

 People work for people ? they do not work for businesses ~ Donn Carr.                                                                                                     

Utsagnet fr virkelig sin mening nr man snakker med ledere som er engasjerte I sine ansatte. Ledere som heier p sine ansatte, har strre sjanse for lykkes enn de som kun bryr seg om egen suksess. Det er noe tenkte p! Flg opp ansatte kontinuerlig, ikke bare ved medarbeidersamtaler. Lag en handling -og utviklingsplan for hver enkelt av dine ansatte og gi de rom for at de fr vokse i sine roller. Dette vil skape motivasjon, som p sikt gir resultater. 


Rigktig god helg, n venter middag hos gode venner.
 

Kvinne, karriere og jobbreise til Kongenes by

  • 25.01.2017 kl. 22:35

Akkurat n sitter jeg p et av mine absolutt favoritt hoteller, First Hotel Kong Fredrik i Kbenhavn. My second place to home!

 

I dag er jeg takknemlig for at jeg bor nrme flytoget og ikke minst Gardermoen nr jeg skal ut reise. Selv om jeg hadde gjort gode forberedelser til reisen, er jeg ikke kjent for vre tidlig ute p flyplassen. Dette har jeg ftt erfare p bde godt og vondt. Jeg tok toget til Lillestrm, hvor jeg hentet kofferten i bilen etter en vanlig arbeidsdag p kontoret. Rakk ogs kjre lillemor p trening fr flyet skulle g, her var jeg jammen effektiv. Hva gjr man ikke for f tid med barna! Men n er jeg her, i en av Skandinavias absolutt flotteste byer.

Jeg skulle bli godt voksen fr jeg fikk oppleve Kbenhavn, men jammen har byen tatt meg med storm. Kbenhavn har blitt den byen jeg besker mest nr det gjelder arbeid og har ftt en helt spesiell plass i mitt hjerte. Byen som har alt by p av flott arkitektur, kunst, shopping og koselige gater med kafeer. Mat er danskene flinke p og jeg har mange gode restauranter  anbefale hvis du skal ned hit. Jeg kan love deg at jet ogs har tre utrolig fine hoteller som ligger veldig sentralt i forhold til Tivoli, Strget og hovedbanegrden her i hovedstaden. Alt avhengig av hva som er viktig for deg nr du er ute og reiser. Er det jobbreise, kjrestetur eller familietur..... De starter alle p First Hotels...

Service er s mangt og jeg skal ikke skrive s mye om service denne gangen. Men, det er s deilig komme til et hotell og bli mtt av personale som ser deg og hilser deg velkommen. Og ikke nok med det, men de gir deg et smil som fles varmt og oppriktig. S selv om jeg har mest lyst til rive med meg nkkelen og lpe opp p rommet, blir jeg selv mer i imtekommende og i godt humr. S tankene fra taxien om at jeg vil lpe igjennom dusjen og komme meg i seng, fr lov til vente noen minutter til, selv om det har vrt en lang dag. Neste gang du sjekker inn p et hotell, tenk over om var du bare en av mange eller ble du sett?!

Jeg fler meg utrolig heldig som jeg har en jobb hvor jeg fr lov til reise og oppleve hoteller i de ulike land og byer. I morgen gr dagen med til mter og intervjuer her i Kbenhavn, fr jeg setter kursen videre til Malm og First Hotel Jrgen Kock. Sammen med kollega Mark Bering og hotelldirektr Henric Carlson(en gjennomfrt hotelier) skal vi ta en liten reise. Ikke en fysisk reise, men vi skal se p hva som kan gjres for skape de beste resultatene gjennom kultur og ledelse. Jeg gleder meg til jobbe med dette p alle hotellene vre i tiden fremover. N skal vi virkelig f jobbe med kommunikasjon, ledelse og service.

Legg gjerne igjen en kommentar p hva du synes er viktig nr du sjekker inn og bor p hotell.

God natt fra kongens by

Renate Lindmark

I en alder av 37 r har jeg bestemt meg for starte en blogg. Jeg har egentlig aldri hatt hverken tid eller veldig lyst til blogge tidligere, men etter en joke p jobben, tok jeg gutta "p ordet". Jeg starter en blogg med et navn de har funnet p. N er det vel slik at frue er litt oppbrukt, but here we go! Jeg heter Renate Lindmark og er 37 r fra Rlingen, like utenfor Oslo. Jeg har to flotte dtre, en engel og er samboer med verdens heldigste mann...hh Bruker mye av tiden min p familien, trening og arbeid. Er over middels interessert i ledelse og resultater. Har jobbet med salg i hele min karriere og har de tre siste rene hatt ansvar for salg i Tribe Hotels som er en del av First Hotels familien. Fr den tid har jeg bakgrunn fra finans. Nr jeg ikke reiser til hotellene vi har i Norge, Danmark, Sverige og Island. Elsker jeg lange ferier i varme strk. Jeg har bodd noen r i Spania og prater derfor flytende spansk, noe jeg har hatt mye glede av i ettertid. Etter bde ha vrt landeveissyklist og basketballspiller i mine yngre dager. Er trening er noe jeg bruker en god del tid p, dessverre klarer jeg ikke alltid vre 100% p dette omrdet. Det blir en god del lpeturer i lpet av ret, en aktivitet jeg deler med min samboer. Et par lp i lpet av ret hper jeg f til. Og ikke minst noen turer til helsestudio, men jeg er ingen fanatiker. Ogs har jeg innsett at kroppen min ikke ser ut som jeg er 20 r og det er helt greit. Jeg kommer mest til blogge om karriere, mote og trening. Klr er noe jeg bruker bde penger og tid p, derfor vil dette vre en naturlig del av bloggen.

Bloggdesign

Sk i bloggen

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no